Gastronomie, tango en Máxima-jurken! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Mieke Willemsen - WaarBenJij.nu Gastronomie, tango en Máxima-jurken! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Mieke Willemsen - WaarBenJij.nu

Gastronomie, tango en Máxima-jurken!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 Augustus 2008 | Argentinië, Salta

Hallo allemaal!

Afgelopen zondag was het dan eindelijk zo ver...met een roze spandoek stond ik "Rosa y Rosa de Holanda" op te wachten! Er waren opvallend veel mensen met een fotocamera en toen er ook nog twee cameraploegen arriveerden wilde ik wel eens weten wie er nog méér zouden aankomen: het bleken de "Boca juniors" te zijn, zeg maar de Ajax (PSV, Feyenoord...) ploeg, maar dan vele malen populairder! Bij iedere blauw-geel gekleurde Argentijn die door de schuifdeuren kwam moest ik dan ook opletten niet door de menigte te worden meegetrokken! Gelukkig kon ik mijn plaatsje behouden en na lang wachten kwamen daar eindelijk de Rosa´s aan! Bleek dat ze met de voetballers in hetzelfde vliegtuig hadden gezeten, menig Argentijn zou jaloers op ze zijn!

Super om elkaar naar zo´n lange tijd weer te zien en natuurlijk was het na vijf minuten weer als vanouds. Eenmaal aangekomen bij het hostel bleek dat ze onze reservering gecanceled hadden, erg fijn! Omdat we toch per sé met zn drieën op één kamer wilden zijn we maar naar een ander hostel gegaan, het Gecko hostel. Het hostel deed zijn naam eer aan, want er liepe allemaal vage lui rond. Maar goed, het was redelijk rustig en ze hadden warm water, wat heb je nog meer nodig!?

De eerste dag zijn we naar la Boca, de gekleurde wijk, en Recoleta, waar het graf van Evita is gegaan. Ook nog lekker in het park gelegen genietend van een optreden van een stel hyperactieve Argentijnen.
Eén van de andere hoogtepunten tijdens ons verblijf in Buenos Aires was de uitverkoop! We hebben alledrie een échte Maxima-jurk op de kop getikt! Het is dat we nog een maand rond moeten zeulen met de spullen anders hadden we zeker nóg een backpack kunnen vullen.
De laatste avond zijn we naar een tangoshow gegaan, in een knus barretje waar ik al eens eerder was geweest. Rosa en Rosa mochten ook meteen een dansje wagen!

Donderdag was de tijd in Buenos Aires al weer om en na al mijn mooie verhalen over het altijd zonnige Salta (laatste keer regen 15 maart) kwamen we ´s avonds in een nat en druilerig Salta aan.
Vrijdagochtend zijn we met zn drieën naar het ziekenhuis gegaan. Voor mij was het ook het definitieve afscheid van een plek waar ik al die tijd gewerkt heb!
´s Middags nog even in de stad rondgelopen en ´s avonds gegeten in één van de peña´s (bar met traditionele muziek) van Salta gegeten. Daarna door naar een andere bar, waar al snel de Olympische voetbalwedstrijd Argentinië-Nigeria werd uitgezonden. Rosa D besloot in een enthousiaste menigte Argentijnen als énige de Nigerianen de steunen, wat nogal verhitte discussies opleverde. Grappig was ook dat iedereen het over de overwinning van de Nederlandse hockeydames op de "Leonas" had. Daarna hebben Rosa en Rosa ervaren wat het betekent om hier als "gringuita" in een disco te staan. Quote van Rosa D: " Ik voel me half aangerand!!"

Gisteren na een anti-brakheid ontbijt naar mijn tangoleraar gegaan. Ik zou namelijk op de avond van mijn feestje een tango op gaan voeren met José en wilde nog wel even oefenen. Natuurlijk hebben de Rosa´s inmiddels ook de basispassen onder de knie.
Het feest was erg geslaagd. Er waren een stuk of dertig mensen, onder wie alle studenten. Na ongeveer vier flinke glazen Fernet-cola voelde ik me dapper genoeg om te gaan dansen. Gelukkig ging het best ok (Rosa en Rosa corrigeren: zeer goed!) en vonden mn collega´s het helemaal geweldig. Daarna zijn we nog flink gaan stappen. Gelukkig waren we nu met een flinke groep, waardoor de handtastelijkheden ditmaal meevielen, haha!

Morgen gaan we nog een dagje actief doen: Raften! Als het goed is zit er deze keer wat meer water in de rivier, waardoor we ons op kunnen maken voor een rough ride!
Dinsdag vervolgen we onze reis naar San Pedro de Atacama, Chili. Daar willen we een driedaagse tocht naar de zoutvlakten in Bolivia maken.
We´ll keep you posted!
Hasta la próxima!

De foto´s van al onze avonturen zijn te zien op: http://miekewillemsen.mijnalbums.nl/

Groeten van ons





  • 25 Augustus 2008 - 06:31

    Anniek:

    He Dames!

    Klinkt echt heel erg goed! Ben wel jaloers nu ik weer 'lekker'een hele dag achter mijn computertje mag zitten spss-en...
    Geniet nog van jullie tijd daar!

    dikke kus Anniek

    ps: En super bedankt voor jullie sms vanuit de tangobar ;)

  • 25 Augustus 2008 - 07:50

    Marlies:

    Wat zullen jullie genieten samen!! Maak er nog een mooie reis van en kijk goed uit!!! in alle opzichten.
    Mieke, ik zit hier al bij mijn kerstkribbe en wacht op de engelen die gaan zingen, wat een geweldige attentie van jou.De lama kousen heb ik nog niet aan daar is de temperatuur nog té warm voor. De komende dagen ga ik met mijn zussen naar onze roots!
    Veel liefs tot een volgende keer!

  • 25 Augustus 2008 - 07:51

    Papa En Mama:

    Mooie serie foto's; voor ons nu herkenbare plekken. Wat een lol zullen jullie gehad hebben met het passen van de jurken; het ziet er geweldig uit. Houd het hoofd boven water met het raften en de rest van de komende weken ook. Een goede reis gewenst en vooral heel veel plezier!
    liefs en groeten van papa en mama.

  • 25 Augustus 2008 - 10:59

    Janneke:

    Hai Mieke!
    Mooie foto's!
    Heel veel plezier met zijn drieen en succces met raften!!
    Liefs Janneke

  • 26 Augustus 2008 - 06:12

    Fleur:

    Hee Miep en de Rosa's!!!

    Ik ben wel een beetje jaloers hoor...jullie lekker met zn 3tjes in Argentinie (inmiddels Chili) en ik maandag weer aan de slag in Eindhoven...Geniet ervan! Mijn feestje was in ieder geval zeer geslaagd, heb jullie wel gemist! Hele fijne vakantie nog samen!

    Dikke kus Fleur

  • 26 Augustus 2008 - 16:05

    Lonneke:

    Klinkt weer erg leuk allemaal Mieke! Leuke jurken idd ;)

    Veel plezier met rondreizen met je vriendinnen, geniet ervan!

    Beso
    Lonneke

  • 26 Augustus 2008 - 20:30

    Gerrit En Ine:


    Fantastisch, Mieke! Van harte gefeliciteerd!
    Wel een wat late reactie, maar ik lees nu pas je laatste verhalen. Geweldig wat je het afgelopen half jaar weer hebt meegemaakt. Leuk dat Coen en Ceciel bij je op bezoek waren en uit de verhalen en foto's te zien hebben jullie samen een leuke tijd gehad.Wens je voor de komende tijd nog veel plezier en pas goed op jezelf.Hartelijke groet uit Deventer! Gerrit en Ine

  • 27 Augustus 2008 - 07:45

    Henk:

    Nou mevrouw Mieke omdat uw nu medici bent heb ik een tattoo laten zetten in stad bij Jos die is getrouwd met een nicht van buurman. Van een fotoportret van uw van deze website erop met een doktersslang ernaast uw weet wel van zoon plaatje op de auto van de dokter. Het was nog wel moeilijk om een geschikte plaats te vinden. Uw bent nu wat meer naar de binnenkant van mijn linkerbovernarm

  • 27 Augustus 2008 - 07:48

    Henk:

    En oh ja het is zo leuk want uw staat naast Blondie die er al stond meer naar rechts en ik kan uw portret beter zien en dan span ik de biceps en dan gaat uw zo leuk blazen en de ogen groeter maken,en buurman wil steeds kijken als ik het achter elkaar de armsieren span. Houdt u van kallekoen, er zijn verse jonge dieren voor over 10 weken slachtrijp!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Salta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2014

Ushuaia, fin del mundo!

13 Februari 2014

Patagonië

24 Januari 2014

Salta: muy buenas recuerdas!

18 Januari 2014

Buenos Aires: no vegetariano!

11 Januari 2014

Argentinië deel II
Mieke

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 39094

Voorgaande reizen:

07 Maart 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: