Brasil! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Mieke Willemsen - WaarBenJij.nu Brasil! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Mieke Willemsen - WaarBenJij.nu

Brasil!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

28 September 2008 | Brazilië, Salvador

Hallo!

Tanto tiempo!!! Alweer een tijdje geleden dat ik iets schreef en alweer heel wat gebeurd!
Gisteren van Lima naar Salvador de Bahia in Brazilië gevlogen en pas laat aangekomen. Moe van de reis wilde ik het liefst meteen mn bed in duiken en lekker gaan slapen, maar dat bleek een beetje moeilijk. Buiten was er een sambafeest aan de gang en het leek wel alsof de band ín mn kamer stond! If you can´t beat them, join them...en dat heb ik dus ook maar gedaan! Een mooie eerste kennismaking met de meest Afrikaanse stad (vanwege de vele slaven die wij erheen hebben verscheept...) van Brazilië: op elke straathoek groepjes mensen die zich op een onmogelijke manier bewegen op de muziek, mannen natuurlijk mét ontbloot bovenlijf. Ondanks de vele uitnodigingen om mee te doen, bleef ik lekker stug op mijn plekje zitten...ik heb toch écht eerst wat caipirinhas nodig voordat ik me aan de samba ga wagen.
Vandaag een beetje door de stad gewandeld en geprobeerd van het Spaans naar het Portugees over te schakelen, wat nog niet zo goed lukt, haha. Morgen maar eens een lesje nemen, om in ieder geval de basis onder de knie te krijgen!

Maar goed, nog even over mijn verblijf in Peru. Nadat de Rosa´s weg waren moest ik weer even mijn draai vinden, maar gelukkig had ik al een mooie jungle trip geboekt. In een leuke groep van 13 mensen (10 meiden en 3 jongens) vertrokken we ´s ochtends vroeg om 5 uur naar de jungle. Heel fijn dat ik met mijn 25 lentes nog steeds niet over mijn wagenziekte heen ben gegroeid en het busje om de 10 minuten moest laten stoppen. Ik was dus ERG blij dat we eind van de middag aankwamen in onze junglelodge! Ondanks de enorme herrie van alle beesten in het oerwoud werkt de jungle enorm rustgevend op me (dat wil zeggen, totdat er één of ander eng insect op me gaat zitten).
We hebben vier dagen mogen genieten van oneindig veel groen, wandelingen door het oerwoud, raften, vogels, aapjes, vlinders...en regen (vandaar dus de naam regenwoud). Ontzettend genoten en vond het bijna jammer om weer naar de stad terug te moeten keren.

Van Cusco ben ik vervolgens naar Arequipa gegaan, een mooie stad met leuke bezienswaardigheden dichtbij de kust. Dichtbij Arequipa ligt ook de Colca Canyon, waar je mooie wandelingen kunt maken en Condors kunt zien. Samen met een Nederlands stel en vier Belgen, die ik een dag eerder had ontmoet zijn we aan een driedaagse tocht begonnen. De dag voor vertrek was ik zo slim om tijdens het maken van een foto over een plantenbak te struikelen en op zn kop in de geraniums terecht te komen...en mn hele hiel open te halen. Ondanks de vele pleisters bleek het toch niet zo lekker te lopen en de tweede dag, toen we een drie uur durende klim moesten maken, heb ik een muilezeltje gehuurd om me naar boven te brengen. Haha, wat een ervaring weer! Dat stomme beest liep steeds zo dicht mogelijk langs de rand van de klif in plaats van aan de bergkant en hield bovendien steeds wedstrijdjes met de andere muilezels om voorop te mogen lopen. Echt relaxed kon ik het dus niet noemen, maar was toch erg blij dat ik dat hele stuk niet hoefde te lopen.

Vanuit Arequipa ben ik vervolgens in Huacachina beland, een heel bizarre plek! Het is een oase midden in de woestijn, met enorme zandduinen. Van een vakantieplek voor de Peruaanse elite is het uitgegroeid tot een toeristische trekpleister van jewelste...maar wél de ultieme plek om even op adem te komen na al dat ge-hike! Je kon daar ook erg eco-verantwoorde dingen doen, zoals sandboarden en met een buggy over de zandduinen scheuren, een superervaring! Ook leuk was het om Lenneke en Paula weer te ontmoeten, twee meiden die ik in Cusco tijdens de jungletocht had ontmoet en die daar toevallig ook waren.

Over Lima had ik niet al teveel positieve dingen gehoord, dus daar ben ik minder dan 12 uur geweest. Ik heb werkelijk mijn ogen uitgekeken. Eerst kom je door allemaal sloppenwijken en vervolgens beland je ineens in Miraflores, een rijke, elitaire, Las Vegas-achtige wijk, met chique restaurants, casino´s en dure hotels.

Na een mooie, maar drukke tijd ben ik nu in Brazilië aanbeland en kan mijn queeste naar het perfecte strand beginnen! Nu eerst nog genieten van Salvador, waar de samba inmiddels alweer over de straten schalt!

Veel liefs Mieke

P.S. Foto´s weer op http://www.miekewillemsen.mijnalbums.nl/
Voor foto´s van dieren (die ik niet met mijn camera heb kunnen vastleggen) kijk op www.MeruPax.piranho.de (laatste foto´s)

• 29 September 2008 - 07:09

Hetty:

Hoi Mieke,
    Wat een belevenis weer in Brazilie. Fijn dat het nog allemaal goed verloopt. Hier is de herfst begonnen!!
    liefs Hetty

• 29 September 2008 - 09:19

Rosa:

Ha lieverd!

Sambafeesten, ontblote bovenlijven, veel Afrikanen... volgens mij ga jij je wel vermaken daar! ;-)

Dikke kus

• 29 September 2008 - 09:47

Joep:

Hey zusje,

Fijn dat je goed bent aangekomen in Brazilië... Het beloofde strand is wel echt heel erg mooi, leer maar goed surfen kunnen we dat volgend jaar in Mexico doen... Mail trwns maar wanneer je kunt skypen komende week... Het ga je goed.

Kus Joep

• 29 September 2008 - 11:19

Kiri:

Hee mieke,
    Wat n mooi verhaal weer! En wat n avontuur ook met o.a. die muilezel haha, lijkt me doodeng... Geniet van Brazilië, met al die ontblote bovenlijven ;)
    Liefs kiri

• 29 September 2008 - 12:12

Ike:

Hi Mieke Hoe is het?? Hoe lang blijf je nog reizen, wow! Geniet ervan en ben benieuwd naar je verhalen over Brazilië! Ik ga met de kerst daar ook heen :D Kus x Ike

• 29 September 2008 - 20:04

Ceciel:

Klinkt al weer goed. Wat een prachtige foto's uit Peru! Je hebt straks ook weer 9 maanden nodig om alle indrukken te verwerken.Veel plezier weer en vooral veel genieten!

veel liefs van je mammie

• 01 Oktober 2008 - 19:09

Bob:

Hee Mieke,

Ik heb echt het gevoel dat jij aan de gang BLIJFT met reizen...

Het weerbericht in Nederland was deze week (letterlijk) 'regen, koud en veel wind', dus ik kan niet zeggen dat ik het niet begrijp. Alhoewel ik best tevreden ben met mijn ambtenarenbestaan...

Heel veel plezier nog, en tot in M.

• 07 Oktober 2008 - 22:03

Desiree :

Wow Mieke, wat een ervaringen, prachtige foto´s!! Jij maakt er wel een feestje van!
    Het ga je goed, lieve groeten,
    Desiree, mama Fleur.