Samba! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Mieke Willemsen - WaarBenJij.nu Samba! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Mieke Willemsen - WaarBenJij.nu

Samba!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

20 Oktober 2008 | Brazilië, Salvador

Hallo allemaal!

Ik weet het, het was een beetje stil de laatste tijd. Maar de tijd in Brazilië is tot nu toe gevlogen en het punt is ook dat ik op dit moment niet écht spannende dingen aan het doen ben...en om jullie in het koude, natte, herfstige Nederland lastig te gaan vallen met mijn zon, zee en strand verhalen leek me...nou ja...een beetje wreed.
Maar inmiddels hebben verschillende mensen me gemaild met de vraag wanneer er nu weer eens bericht kwam! Dus bij deze, jullie hebben er zelf om gevraagd!

In Salvador ben ik nog een paar dagen gebleven en heb daar het nachtleven goed verkend. Eigenlijk is élke dag een feestdag, behalve zondagavond. Er is veel live samba muziek op straat en de feestjes duren tot diep in de nacht!
Vanuit Salvador ben ik per boot naar Morro do São Paulo (tropisch eiland) vertrokken, waar ik twee Zweedse meiden ontmoet heb. Dat klikte heel goed en al snel besloten ze me te adopteren. Inmiddels hebben we drie weken samen gereisd en staan we bekend als de Blonde Squad. Vanuit Morro do São Paulo zijn we naar Itacaré gegaan, een klein vissersdorpje dat bekend staat om de relaxte sfeer en...surfen! Het gevaar van dit dorpje is dat mensen altijd langer blijven dan gepland...inmiddels zitten wij er ook al bijna twee weken en echt zin om te gaan heb ik nog niet. We doen op dit moment echt niet meer dan overdag op het strand bijkomen van het feesten in de nacht. Maar ik vind het heerlijk en had het misschien ook wel even nodig na al het hectische reizen van de afgelopen tijd (niet dat je me hoort klagen hoor, haha).

Inmiddels ben ik ook helemaal Brazil-proof geworden: elke dag een (of meer) caipirinha, een bikini gekocht die delen onthuld die nog nooit aan het zonlicht zijn blootgesteld (leuk voor op het strand, minder leuk in zee)en ik heb inmiddels ook mijn eerste surflessen achter de rug. Toch knap hoe ik me altijd aan weet te passen aan de lokale cultuur ;-).

Vandaag zijn Lisa en Malin helaas verder gegaan richting Rio, maar gelukkig zijn er genoeg andere leuke mensen hier. Ik weet nog niet precies hoe lang ik hier blijf, maar heb besloten het reistempo wat omlaag te brengen en nog even verder te genieten van al het moois in Brazilië. Ik laat snel weer iets van me horen!

Veel liefs Mieke


Foto´s op http://miekewillemsen.mijnalbums.nl/

  • 21 Oktober 2008 - 04:29

    Marleen:

    Ha die Mieke!

    Wat schrijf je toch altijd schitterende verhalen over je avonturen. Het is net of ik erbij ben! Volgens mij geniet je met volle tuigen van je verblijf in Zuid-Amerika. Ik hou je site in de gaten voor de volgende verhalen, hihi!

    Groetjes Marleen

  • 21 Oktober 2008 - 05:39

    Janneke:

    Ha Mieke!

    Haha dat zijn inderdaad relaxte verhalen! Lekker vakantie! Haha, maar dat mag oiok wel na 6 jaar studie, toch? Ik ben nu nog even bezig met 2 studies, haha de vakantie komt nog hoop ik ;)...

    Liefs Janneke

  • 21 Oktober 2008 - 08:16

    Rosa:

    Ik wist het! Toch gezwicht voor de string bikini he! ;) Gelukkig krijg ik bij de oranje homo ook bruine billen :)

    Dikke kus!

  • 21 Oktober 2008 - 09:34

    Michelle:

    Hehe heerlijk! Foto's doen me een beetje aan Malediven denken... zucht...Geniet er nog maar even lekker van!Hele dikke kus Mich
    ps neem je die poes weer mee naar huis ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Salvador

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2014

Ushuaia, fin del mundo!

13 Februari 2014

Patagonië

24 Januari 2014

Salta: muy buenas recuerdas!

18 Januari 2014

Buenos Aires: no vegetariano!

11 Januari 2014

Argentinië deel II
Mieke

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 39097

Voorgaande reizen:

07 Maart 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: