Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Mieke Willemsen - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Mieke Willemsen - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

12 November 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal!

Voor velen onverwacht en voor mij zeker niet minder...morgen vertrek ik alweer naar Nederland! Helaas waren er geen vluchten meer beschikbaar rond de 25e waardoor ik dus iets eerder naar huis moet.

Dit betekent dat een bezoek naar Patagonië er niet meer in zat en ik al mijn tijd in Brazilië doorgebracht heb, wat een geweldig land! Het grootste gedeelte van de tijd heb ik in Itacaré doorgebracht, een magisch kustplaatsje dat vele toeristen in zijn greep houdt...en het had ook niet veel gescheeld of ook ik was er voor altijd gebleven. Totdat ik bedacht dat een medische carrière toch ook wel leuk is na zes jaar studie ;-)
Ik ben in ieder geval heerlijk tot rust gekomen en heb al die hernieuwde energie vervolgens weer opgebruikt in Rio, wat een stad! Het hele weekend lang alle toeristische atracties bekeken, naar een voetbalwedstrijd geweest en het hele weekend lang door gefeest. Op zaterdag zijn we met een grote groep uit het hostel naar Lapa gegaan, waar elk weekend een straatfeest wordt gehouden. Dit betekent duizenden mensen op straat, goedkope, oersterke caipirinhas, snoeiharde muziek en ook veel sambabands. Echt geweldig om te zien, maar als blonde moest ik de mannen letterlijk van me afmeppen, waardoor de lol er voor mij op een gegeven moment wel af was. Op zondag zijn we op een feest in een favela (sloppenwijk) beland. In de favelas wordt er op funky music gedanst en dat ziet er zo ongeveer uit als een paringsdans. Ik wist werkelijk niet dat het mogelijk was dat mannen zó konden dansen en samen met een ander Nederlands meisje pinkte ik een traantje weg bij het idee weer terug te moeten keren naar de Nederlandse dansvloer.
Inmiddels zit ik weer in Buenos Aires, om afscheid te nemen van wat vrienden, te shoppen en te wachten op mijn vlucht. Vanavond mijn laatste Argentijnse steak!

Toen ik aan deze reis begon leek het soms bijna een eeuwigheid, zo lang zou ik weg blijven. En opeens worden de maanden weken en de weken worden dagen...en dan is het opeens nog maar één nachtje. Heel gek idee dat er morgen opeens een einde komt aan negen maanden reizen.
Het is niet altijd makkelijk geweest om in mn eentje te reizen en soms heb ik me best wel eens eenzaam gevoeld. Maar het grootste deel van mijn reis heb ik het geluk gehad lieve mensen uit allerlei verschillende culturen te mogen ontmoeten en de reis te maken waar ik altijd al van gedroomd heb.
Het mooie is dat deze reis op een ver continent me ook dichter bij huis heeft gebracht; ver van huis besef je opeens maar al te goed wat je hebt!
Uiteindelijk vertrek ik met het gevoel nog wel een paar maanden langer te willen blijven en tegelijkertijd dolblij te zijn weer terug te keren naar mijn familie, vrienden, mijn appartementje in Maastricht, de Albert Heijn, pepernoten en Sinterklaas, nuchtere mensen, mijn fiets, gezellige caféetjes, etc, etc...
Bedankt voor jullie interesse en mailtjes het afgelopen jaar en bij deze wil ik ook de IB-groep bedanken voor het financieren van mijn reis ;-)
Hasta pronto!!!


Veel liefs Mieke


P.S. In de afgelopen maanden heeft mijn ego een buitenproportionele grootte aangenomen door alle aandacht die ik heb gekregen. Ook al verlang ik ook wel weer naar rust op straat, het zou toch fijn zijn als jullie (mannen) de eerste tijd af en toe even willen sissen, of "Que linda chica!" willen zeggen...zodat ik niet té erge afkickverschijnselen ga vertonen.

  • 13 November 2008 - 05:36

    Marleen:

    Welkom thuis!!
    Fijn dat je zo genoten hebt! Succes met afkicken.

    Groetjes Marleen

  • 13 November 2008 - 06:27

    Janneke:

    Ja, inderdaad time flies he! Binnenkort kunnen we weer gezellig samen eten! :) Goede reis en tot snel! Liefs Janneke

  • 13 November 2008 - 07:01

    Matthias:

    Que linda chica!

    Nou leukert, blijf je wel je verhalen schrijven? Erg leuk om te lezen.
    Goede reis, sterkte met het afscheid en tot op de koffie.

    Liefs,
    Matthias

    P.S. Jij hebt mij nooit écht zien dansen. :-)

  • 13 November 2008 - 08:40

    Lonneke:

    Guapa ;) heb ervan genoten je verhalen te lezen! Een heel goede reis terug.
    Liefs

  • 13 November 2008 - 08:43

    Rosa:

    Joehoeeee! Nog maar 1 nachtje!!! :) Enne, geen zorgen hoor, rosa en ik kunnen sinds onze reis ook heel goed "que liiiindaaaaaa" zeggen ;)
    Goede terugvlucht en tot heeeel snel!

    Dikke kus

  • 13 November 2008 - 08:52

    Lia:

    Hej hej lieve schat,

    ga je verhalen missen! maar gelukkig...nog maar 13 nachtjes en dan ben je al hier in Stockholm!!!
    Goeie reis en geniet van de stamppot ;)

    Dikke kus

  • 13 November 2008 - 08:58

    Lieke:

    He Mieke,

    Goede reis terug en geniet van alle pepernoten etc. Je word er mee dood gegooid...

    Liefs Lieke

  • 13 November 2008 - 13:29

    Rosa:

    Que Liiiindaaaaa!!!
    Klinkt het zo al overtuigend genoeg ;-) Roos en ik zullen voor de zekerheid goed oefenen. Maar aan aandacht geen gebrek ws, met die a-sociaal bruine teint van je val je naast onze reflecterend witte huid wel voldoende op denk ik... :-P
    Jeetje zeg, ongelooflijk dat je alweer bijna in NL bent! Verheug me er nu al ontzettend op! Have a safe flight en tot over een paar daagjes...
    Veel liefs en een dikke kus!

  • 13 November 2008 - 13:29

    Rosa:

    Que Liiiindaaaaa!!!
    Klinkt het zo al overtuigend genoeg ;-) Roos en ik zullen voor de zekerheid goed oefenen. Maar aan aandacht geen gebrek ws, met die a-sociaal bruine teint van je val je naast onze reflecterend witte huid wel voldoende op denk ik... :-P
    Jeetje zeg, ongelooflijk dat je alweer bijna in NL bent! Verheug me er nu al ontzettend op! Have a safe flight en tot over een paar daagjes...
    Veel liefs en een dikke kus!

  • 13 November 2008 - 13:30

    Rosa:

    Ok, 1 keer was ook wel genoeg geweest... :-)

  • 13 November 2008 - 13:31

    Berit:

    Mieke ik herken zoveel van wat je zegt!! Ik zou ook nog wel veel langer willen blijven hier in Brazil, maar verlang aan de andere kant er ook weer naar me veilig te voelen op straat, naar mn vrienden, mn huis, mn fiets haha! En pepernoten inderdaad ;-)
    Lieverd goeie reis, ik ben blij dat we elkaar hebben leren kennen in het heerlijke Itacaré :-)
    tot snel in NL!
    beijos

  • 13 November 2008 - 13:54

    Berit:

    Mieke ik herken zoveel van wat je zegt!! Ik zou ook nog wel veel langer willen blijven hier in Brazil, maar verlang aan de andere kant er ook weer naar me veilig te voelen op straat, naar mn vrienden, mn huis, mn fiets haha! En pepernoten inderdaad ;-)
    Lieverd goeie reis, ik ben blij dat we elkaar hebben leren kennen in het heerlijke Itacaré :-)
    tot snel in NL!
    beijos

  • 13 November 2008 - 14:45

    Tirza:

    WAAAAAAT?!?! Ben je alweer terug in Nederland? Wat een leuke verrassing!! Zodra je in Maastricht bent en wat tijd over hebt, moet je me dat snel laten weten zodat we kunnen bijkletsen over alles!!
    Xx

  • 13 November 2008 - 20:13

    Papa:

    een mooi slotwoord Mieke;
    goede reis, tot morgen.
    ...en wie weet....wordt vervolgd........in andere tijden....in andere landen...., maar voorlopig even niet.
    Liefs papa

  • 13 November 2008 - 20:46

    Mama:

    Bij je mooie laatste verhaal moest ik ook even een traantje laten. Mooi, hoe je je gevoelens kunt beschrijven! Morgen is het zo ver.....kan bijna niet wachten....
    liefs mama

  • 14 November 2008 - 08:10

    Fleur:

    Hee Mieke,

    Fijn dat je zo'n mooie tijd hebt gehad, maar nog fijner dat je weer lekker naar huis komt!!!! Ik acht vol spanning op mijn culimaatje!!!

    Dikke kus en goede reis!!
    Fleur

  • 14 November 2008 - 20:26

    Marlies:

    WELKOM THUIS MIEKE!!!!!
    Mijnerzijds veel dank voor de mooie reis verhalen die je met ons deelde.
    Tot spoedig ziens hoop ik, al is het maar even om je een hartelijke abraco te geven.
    Liefs.

  • 18 November 2008 - 18:42

    Dijkerman Deventer:

    Dag Mieke,
    Had al een tijdje je berichten niet gelezen en hoorde net via Ceciel dat je al weer een paar dagen in ons koude kikkerlandje bent. Ik was in de veronderstelling dat je in dec. zou thuiskomen. Ben dus snel achter de computer gegaan om je laatste avonturen te lezen.Geweldig wat je allemaal hebt gezien en beleefd. Je zult er vast nog lang van nagenieten. En wie weet wat de toekomst nog brengt.Hartelijke groeten van Gerrit en Ine, Deventer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2014

Ushuaia, fin del mundo!

13 Februari 2014

Patagonië

24 Januari 2014

Salta: muy buenas recuerdas!

18 Januari 2014

Buenos Aires: no vegetariano!

11 Januari 2014

Argentinië deel II
Mieke

Actief sinds 27 Juli 2006
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 39106

Voorgaande reizen:

07 Maart 2008 - 21 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: